Kto jest administratorem moich danych osobowych? Jak mogę się z nim skontaktować?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Tatrzański Park Narodowy, dalej: my. Nasza siedziba znajduje się w Zakopanem przy ul. Kuźnice 1. Możesz skontaktować się z nami:
- listownie na adres: ul. Kuźnice 1, 34-500 Zakopane;
- telefonicznie: +48 18 20 23 229;
- e-mailowo: taternicy@tpn.pl.
Możesz również kontaktować się na adres e-mailowy inspektora ochrony danych: daneosobowe@tpn.pl.
Jakie dane zbiera administrator? W jakich celach będą one przetwarzane oraz na jakiej podstawie prawnej?
Twoje dane osobowe w zakresie: nazwy użytkownika, adresu e-mail i hasła będą przetwarzane w celach rejestracji i prowadzenia konta użytkownika. Dane te możesz uzupełnić w zakładce „Profil”, podając również swoje imię/pseudonim, nazwisko oraz numer telefon. W przypadku dokonywania zgłoszeń wyjść taternickich Twoje dane osobowe w zakresie: imienia/pseudonimu, numeru telefonu oraz adresu e-mail będą przetwarzane również w celu ich obsługi i realizacji. Podstawą prawną przetwarzania powyższych danych jest umowa o świadczenie usług, którą zawierasz z nami poprzez rejestrację konta.
Oprócz wyżej wymienionych danych osobowych w celu zgłoszenia konkretnego wyjścia należy podać dane w zakresie godzin wyjścia i planowanego powrotu oraz drogi (masyw górski, droga taternicka). Dane te są nam niezbędne w celu umożliwienia kontroli legalności przebywania osób poza szlakami turystycznymi oraz monitorowania wielkości ruchu taterniczego. Podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest w tym przypadku:
- konieczność wypełnienia przez nas obowiązku prawnego wynikającego z art. 15 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 142) w związku z art. 3 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz.U. z 2011 r., nr 108, poz. 1241 ze zm.), a także
- konieczność ochrony Twoich żywotnych interesów poprzez zapewnienie bezpieczeństwa z ramach planowanego wyjścia.
Przyjmując zgłoszenia, zbieramy również dane w zakresie: liczby osób w zespole, ich imion i nazwisk, numerów telefonów, innych informacji dotyczących wyjścia oraz zapasowego numeru telefonu w celu ułatwienia organizacji ewentualnej akcji ratowniczej.
Jeżeli wyrazisz na to odrębną zgodę (zakładka „Profil publiczny”), Twojej dane osobowe zakresie: nazwy użytkownika, imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu udostępnimy innym zarejestrowanym użytkownikom w ramach prowadzonej przez nas listy taterników – zakładka „Taternicy”. Decyzję o zakresie upublicznienia swoich danych podejmujesz samodzielnie poprzez wybór odpowiednich opcji w zakładce „Profil publiczny”. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest w tym przypadku wyrażona przez Ciebie zgoda.
Czy muszę podawać swoje dane osobowe? Jakie są konsekwencje niepodania danych?
Podanie danych osobowych w zakresie nazwy użytkownika, adresu e-mail oraz hasła jest warunkiem niezbędnym do zawarcia umowy o świadczenie usług w postaci rejestracji i prowadzenia konta użytkownika. Podanie danych w pozostałym zakresie jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji pozostałych, wyżej wymienionych celów. Odmowa podania poszczególnych kategorii danych uniemożliwia korzystanie z funkcjonalności proponowanych w ramach konta.
Czy moje dane będą komuś udostępniane?
Twoje dane osobowe nie będą nikomu udostępnione – poza osobami, które zostały przez nas upoważnione. Będą to przede wszystkim pracownicy i współpracownicy Tatrzańskiego Parku Narodowego. Masz również możliwość udostępnienia swoich danych innym zarejestrowanym użytkownikom, korzystając z odpowiednich opcji wyboru w zakładce „Profil”.
Jak długo moje dane będą przechowywane?
Okres przechowywania danych osobowych jest uzależniony wyłącznie od Twojej własnej woli. W dowolnym momencie możesz modyfikować zakres udostępnionych przez siebie danych osobowych poprzez wybór odpowiednich opcji w ramach konta użytkownika (zakładki „Profil” i „Moje wyjścia”). Zaprzestanie przetwarzania danych w zakresie adresu e-mail oraz hasła wiąże się z koniecznością usunięcia konta użytkownika. W tym celu należy się z nami skontaktować (dane kontaktowe patrz wyżej).
Jakie przysługują mi prawa w związku z przetwarzaniem moich danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
- prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Masz ponadto prawo cofnięcia wyrażonych zgód w dowolnym momencie, jednak ich wycofanie nie wywiera wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonych zgód przed ich cofnięciem.
Skorzystanie z powyższych uprawnień jest możliwe poprzez wybór odpowiedniej opcji w ramach konta użytkownika (zakładki „Profil” i „Moje wyjścia”) albo poprzez kontakt z nami drogą telefoniczną albo e-mailową.